Колектив учителів, учнів та батьків Озерненського ліцею досяг перших успіхів у проєкті «Абетка польського класу – простір у навчанні (популяризація польської мови в українській школі)»
У жовтні 2023-2024 навчального року стартував проєкт «Абетка польського класу – простір у навчанні», котрий відкриває ряд нових можливостей для освітніх закладів України, у яких вивчається польська мова. Озерненський ліцей долучився до проєкту та вже на першому етапі – реєстрація, презентація закладу освіти та аргументація щодо того, чому наш ліцей варто обрати для участі в проєкті – досяг успіху, потрапивши в число 60 освітніх закладів України, які були обрані для участі в проєкті, фінансованому польським Фондом «Wolność i Demokracja» («Свобода і Демократія») спільно з Інститутом розвитку польської мови ім. св. Максиміліана Марії Кольбе з коштів Міністра Освіти та Науки.
Другим етапом проєкту стала участь директора ліцею Анатолія ВЛАСЮКА та вчительки польської мови Ольги ТКАЧЕНКО в конференції «Абетка польського класу – простір у навчанні. Методична конференція для вчителів польської мови як іноземної/ другої іноземної та осіб, що керують освітнім процесом» («ABC polskiej klasy — przestrzeń w edukacji. Konferencja metodyczna dla nauczycieli języka polskiego jako obcego / drugiego i osób zarządzających procesem dydaktycznym»), що відбувалась 27-29 жовтня у Варшаві.
На початку Конференції учасників привітали Лілія ЛЮБОНЄВІЧ, президент Фонду «Свобода і Демократія», Яцек ҐОЛЕНБЬОВСКІ, професор, директор Інституту розвитку польської мови. Після знайомства, привітань та впровадження в Проєкт, розпочалась інтенсивна та надзвичайно цікава робота над удосконаленням та поглибленням знань щодо важливості освітнього простору для навчання (для директорів закладів освіти)і використання сучасних методик у навчанні іноземної мови (для вчителів).
Семінарські заняття відбувались в інтерактивному форматі: через спілкування, дискусії директори обмінювались досвідом, шукали шляхи розв’язання проблем, які наразі виникають під час організації освітнього процесу, обговорювали з польськими колегами питання важливості освітнього простору для підвищення якості навчання здобувачів освіти. Вчителі удосконалювали свої знання через обмін досвідом між собою та польськими колегами, ознайомились з новими можливостями, які відкриває попкультура як посередницький код у промоції науки, «перевернутий клас» як метод розвитку міжкультурної комунікації, ігри та забави задля інтеграції умінь та навичок учнів.
На завершення польська сторона зробила неймовірний подарунок учасникам Конференції – організувала екскурсію середмістям Варшави, щоб краще занурити в неймовірно глибокий світ польської історії та культури.
Попереду – багато роботи. Наступним етапом участі в проєкті буде – Конкурс, завданням якого є дослідження про відкривачів та винахідників польського походження (діти уже працюють над цим завданням) під опікою вчительки польської мови, створення освітнього простору для вивчення польської мови (кабінету польської мови), кошти на який виділено організаторами проєкту у сумі 1200zł злотих.
Активність та успішність на всіх етапах проєкту відкриває перед здобувачами освіти ще одну можливість – поїздку до Центру науки Міколая КОПЕРНИКА у Варшаві вже в грудні цього року.
На засіданні конференції було підписано угоду про співпрацю між Озерненським ліцеїм Новогуйвінської селешної ради та Фондом «Свобода та Демократія» Республіки Польща.