Психолого-медико-педагогічний консиліум на тему: «Адаптація першокласників до умов навчання в школі»
3 листопада 2014 року в Озерненській гімназії відбувся психолого-медико-педагогічний консиліум на тему: «Адаптація першокласників до умов навчання в школі»
В роботі консиліуму брали участь: Власюк Анатолій Петрович – директор гімназії, Ткаченко Ольга Миколаївна, Довгань Надія Петрівна та Івчук Тетяна Авдіївна – заступники директора з навчально-виховної роботи, Голяченко Галина Миколаївна – соціальний педагог ДНЗ «Сонячний теремок», Козак Людмила Петрівна – практичний психолог, Капалб Оксана Олександрівна – соціальний педагог, Короткіх Ліля Василівна, Шаламай Ірина Миколаївна, Філінова Олена Миколаївна – класоводи початкової школи, Ходаковська Альона Валеріївна – медичний працівник гімназії, а також усі педагогічні працівники гімназії.
Головною метою присутніх на консиліумі було:
– активне обговорення проблеми адаптації першокласників до навчання в школі;
– аналіз свого особистісного досвіду і професійної компетентності;
– визначення характеру та причин труднощів у кожному окремому випадку;
– вироблення рекомендацій для всі учасників навчально-виховного процесу з проблемних моментів адаптації.
Завдяки проведеному психологічному обстеженню першокласників (готовність до школи, емоційне самопочуття, соціометричний статус), був зроблений аналіз самопочуття учнів в адаптаційний період, їх психологічний стан, на підставі діагностичних даних були визначені і домінанти розвитку потенційних можливостей та здібностей учнів.
Після плідної праці педагогів протягом консиліуму були визначені оптимальні шляхи для подолання труднощів адаптації. Спільним рішенням учасників консиліуму затверджені такі рекомендації щодо подальшого гармонійного розвитку учнів 1-их класів:
– у роботі з дітьми враховувати фізіологічні перебудови організму, характерні для раннього й підліткового віку, а також дані психодіагностики.
– врахувати у навчальному процесі сенситивність даного періоду (перехід від ігрової діяльності до навчальної – у першокласників та перехід від перед підліткового до підліткового у п’ятикласників).
– більше уваги приділяти формуванню в учнів таких умінь, як: організація робочого місця, сумлінне ставлення до виконання домашніх завдань, дотримання учнями гідної дисципліни в урочний та позаурочний час.
-на основі даних соціометричних досліджень планувати роботу у класі таким чином, щоб мали місце ситуації, заходи, які підвищують соціальний статус малоактивних дітей.
-всіляко будити активність, формувати більш високу зацікавленість у навчанні та дозвільних заходах
-підвищувати почуття відповідальності та згуртованості через систему виховних заходів.
-дозувати навантаження, відводячи місце повноцінному відпочинку.