Психолого-медико-педагогічний консиліум на тему: «Адаптація першокласників до умов навчання в школі»

Posted on Updated on

3 листопада 2014 року в Озерненській гімназії відбувся психолого-медико-педагогічний консиліум на тему: «Адаптація першокласників до умов навчання в школі»

Школа — це майстерня, де формується
думка підростаючого покоління,треба міцно
тримати її в руках, якщо не хочеш випустити
з рук майбутнє.
А. Барбюс

В роботі консиліуму брали участь: Власюк Анатолій Петрович – директор гімназії, Ткаченко Ольга Миколаївна, Довгань Надія Петрівна та Івчук Тетяна Авдіївна – заступники директора з навчально-виховної роботи, Голяченко Галина Миколаївна – соціальний педагог ДНЗ «Сонячний теремок», Козак Людмила Петрівна – практичний психолог, Капалб Оксана Олександрівна – соціальний педагог, Короткіх Ліля Василівна, Шаламай Ірина Миколаївна, Філінова Олена Миколаївна – класоводи початкової школи, Ходаковська Альона Валеріївна – медичний працівник гімназії, а також усі педагогічні працівники гімназії.

Головною метою присутніх на консиліумі було:

– активне обговорення проблеми адаптації першокласників до навчання в школі;

– аналіз свого особистісного досвіду і професійної компетентності;

– визначення характеру та причин труднощів у кожному окремому випадку;

– вироблення рекомендацій для всі учасників навчально-виховного процесу з проблемних моментів адаптації.

Завдяки проведеному психологічному обстеженню першокласників (готовність до школи, емоційне самопочуття, соціометричний статус), був зроблений аналіз самопочуття учнів в адаптаційний період, їх психологічний стан, на підставі діагностичних даних були визначені і домінанти розвитку потенційних можливостей та здібностей учнів.

1

2

Після плідної праці педагогів протягом консиліуму були визначені оптимальні шляхи для подолання труднощів адаптації. Спільним рішенням учасників консиліуму затверджені такі рекомендації щодо подальшого гармонійного розвитку учнів 1-их класів:

– у роботі з дітьми враховувати фізіологічні перебудови організму, характерні для раннього й підліткового віку, а також дані психодіагностики.

– врахувати у навчальному процесі сенситивність даного періоду (перехід від ігрової діяльності до навчальної – у першокласників та перехід від перед підліткового до підліткового у п’ятикласників).

– більше уваги приділяти формуванню в учнів таких умінь, як: організація робочого місця, сумлінне ставлення до виконання домашніх завдань, дотримання учнями гідної дисципліни в урочний та позаурочний час.

-на основі даних соціометричних досліджень планувати роботу у класі таким чином, щоб мали місце ситуації, заходи, які підвищують соціальний статус малоактивних дітей.

-всіляко будити активність, формувати більш високу зацікавленість у навчанні та дозвільних заходах

-підвищувати почуття відповідальності та згуртованості через систему виховних заходів.

-дозувати навантаження, відводячи місце повноцінному відпочинку.

Учні 1-их класів під час корекційно-розвивальної роботи