Тиждень психології
З 20 квітня по 26 квітня 2021 року в Озерненській гімназії проходив тиждень психології з метою оптимізації освітнього процесу, збагачення знань учнів про внутрішній світ власної особистості та особистості інших людей, формування прагнення учнів до самопізнання, розкриття творчого потенціалу, створення позитивного емоційного настрою, пропаганда навичок конструктивного спілкування, здорового способу життя та розвитку життєвої компетентності учнів.
Кожен день мав свою назву і свій девіз. За його проведення відповідала психологічна служба гімназії та певні класні колективи.
Перший день тижня 20 квітня проходив під девізом:
«Пізнай себе і ти побачиш – світ прекрасний».
Відбулось відкриття тижня психології. Учні та працівники гімназії ознайомились із інформаційно-пізнавальним вісником «Шкільний психолог», який знаходився у фойє гімназії. Кожен клас початкової школи створював свою «Скриньку довіри» (це своєрідна пошта для психолога), яка поповнювалась відвертостями дітей протягом тижня. По завершенні тижня психологічна служба вивчала листи з метою виділення певної проблеми або хвилюючих моментів у житті дітей.
Протягом дня діяла акція ««Дерево відвертостей, побажань і пропозицій». Учні 3-х класів виготовляли плакати (колажі) у вигляді дерева з різноманітними побажаннями, пропозиціями дітей один одному, друзям, вчителям або гімназії.
В свою чергу учні 1, 2, 4 класів брали участь у конкурсі «Паркан думок», за умовами якого діти мали закінчити фразу «Я щасливий, коли…» і зобразити свій завершений вислів у вигляді малюнка.
Другий день тижня 21 квітня проходив під девізом:
«Пізнай себе – і ти пізнаєш світ».
Цього дня учні 1-х класів були задіяні в акції «Веселка настрою»,відповідно до якої вони виготовляли колаж (плакат) на свій розсуд та фантазію до поданої теми. Учні 2-4 класів визначали свій настрій на «Веселці настрою» у фойє гімназії у вигляді кольорових кружечків . Кольори кружечків на веселці відповідали певному настрою дитини в даний момент часу.
Протягом дня проводилось експрес-опитування дітей у вигляді техніки «Незакінчених речень» з теми «Роль психолога у гімназії». А також проводились різноманітні ігри на перервах та надавались консультації дітям та вчителям на тему «Кольоротерапія», згідно до яких кожен міг ознайомитись зі світом кольорів у нашому житті, із впливом кольору на нашу психіку і т.д. Учні 1-4 класів взяли участь у відкритті галереї під назвою «Автопортрет класу».
Третій день тижня 22 квітня проходив під девізом:
«Все в твоїх руках».
Цього дня для учнів 4 класів було організовано акцію «Гімназія моєї мрії», відповідно до якої діти повинні були задіяти всю свою фантазію, мрії, своє бачення щодо гімназії майбутнього. Свої ідеї вони мали відтворити на плакаті або у вигляді колажу. З класними керівниками та учнями 1-4 класів проводилось також експрес-інтерв’ю «Твоє ставлення до гімназії». Діти та вчителі висловлювали активно свої думки з цього приводу.
Вчителі та діти мали змогу висловити свої думки на «Плакаті гласності» у фойє гімназії з приводу того, що ж викликає радість у них, перебуваючи в стінах гімназії; що саме їм подобається в гімназії.
Кожен класний колектив мав змогу поміркувати і взяти участь в конкурсі малюнків з теми «Щастя -…», «Мрія мого життя…». Свої колективні роботи діти розміщували в класах та презентували їх.
Четвертий день 23 квітня проходив під девізом:
«Ми різні – ми рівні».
Зранку була організована виставка літератури з психології, на якій учні та вчителі мали змогу ознайомитись із літературою даного напрямку, порадами психологів щодо гармонійного спілкування і співжиття у колективі однолітків, дітей і дорослих, учнів і вчителів. Дана література спрямовує інтерес читачів на теми самовиховання, самовдосконалення, вирішувати проблеми навчання, спілкування, розв’язання конфліктів, спрямовує читача на позитивне оптимістичне ставлення до життя.
Учні 2-х класів були задіяні в акції «Почни день з посмішки. Дружба у моєму житті». Учні 1,3,4 класів виконували вправу «Сонечко». На плакаті, що знаходиться у фойє гімназії «Почни день з посмішки», зображені силуети сонця з промінцями. В центрі дитина пише ім’я друга, а на промінцях записують компліменти, добрі слова про друга. Таким чином діти висловлювали своє гарне ставлення до однокласників, вчителів, по новому дивились один на одного.
Протягом дня перед вчителями та дітьми стояло завдання фотографувати один одного у різноманітних цікавих ситуаціях та відсилати кумедні фото психологу для виготовлення фотоколажу на тему «Я не боюся бути смішним». Вчителі та діти із задоволенням брали участь у даному конкурсі, веселились та були дуже активними.
Колектив стає засобом формування особистості тільки тоді, коли в ньому
є позитивний психологічний клімат, адже сприятливий психологічний клімат
є запорукою успіху в формуванні гуманних взаємин.
Пятий день тижня – це день підведення підсумків та закриття тижня психології..
Найактивніші учасники та переможці конкурсів були нагороджені грамотами.
Необхідність проведення тижня психології очевидна. Предметний тиждень надає можливість познайомити школярів з наукою, що допомагає їм вивчити й зрозуміти внутрішній світ, що виникає в процесі взаємодії людини з навколишнім зовнішнім світом, у процесі активного відбиття цього світу.
Проведення тижня психології має велике значення для підвищення психологічної культури, розуміння самого себе як особистості, усвідомлення свого місця серед людей, формування навичок рефлексії, навичок конструктивної взаємодії з навколишніми, розвиває комунікативні здібності, упевненість у своїх діях, виховує культуру поведінки.